Omfattende videreutvikling av visuell identitet.

En visuell identitet som styrker kommunikasjonen og fremhever selskapets verdier er viktig. Tepas er et konsern i utvikling og nye selskaper har kommet til. Selskapene i selskapet er i seg selv spennende gjennom produktene de produserer, men også i kraft av at hele konsernet er en arbeidsavklaringsbedrift. Gjennom arbeidsglede, inkludering og det å være nyskapende er Tepas i stand til å hjelpe mange til å stå i arbeid samtidig som de skaper verdifulle tjenester og produkter.

Lole Design har jobbet med Tepas gjennom et år med endring av den visuelle identitet. Selskapet opplevde at de hadde en visuell identitet som ikke ga dem nok variasjon. Den fungerte heller ikke godt nok med tanke på å reflektere verdiene i selskapet. Mye av det som lå i verktøykassen i den gamle profilen var vanskelig å benytte på digitale flater.

Det var store restriksjoner i prosjektet ved at logo skulle beholdes og at fargene de allerede hadde skuile bestå. Prosessen har likevel resultert i at logo har fått en make over for å gjøre den noe mer brukervennlig samt at fargepaletten er utvidet for å gi det visuelle bilde mer bredde. Et profilelement som understøtter konsernets slagord “ Vi skaper ringvirkninger!” ble også formet i prosessen. Per september 2023 er prosjektet ikke fullført og mange flater gjenstår å oppdatere. Vist her ser man mye av identiteten før og etter justeringene gjennom siste år.

Forrige
Forrige

Innlandet Precut & Takstoler

Neste
Neste

En forfatters kjærlighet til hagen