Kort vei til ekte smaksopplevelser.

Merkevareutvikling. Rådgivning. Logo. Emballasje. Visuell Identitet.

Stuttreist er gründerbedriften til tre virksomme bønder fra Øyer i Gudbrandsdalen. Konseptet og idéen bak selskapet handler mye om hvordan man kan jobbe sammen for å fronte småskala lokale produsenter.

I første omgang er Stuttreist en profilert liten iskremfabrikk. Isen produseres av dem selv på én av gårdene – med lokale råvarer og smaker fra den store verden. Melken er hentet fra en av gårdene, brukt og bær til sorbeten er hentet utelukkende fra både egne og andre nærliggende steder.

Stuttreist manglet i grunnen en visuell identitet. Kunstner og illustratør Tora Øidvin Greve hadde allerede laget en svært særpreget illustrasjon som blir benyttet på både isbeger og andre fremtredende kommunikasjonsflater, men det manglet både logo og en mer gjennomtenkt profil. Lole design har videreutviklet merkevaren for å profesjonalisere både det visuelle uttrykket og den overordnede kommunikasjonen. Designet er er basert på verdigrunnlaget Lokal, kvalitet, rene råvarer, troverdighet/integritet. Det visuelle er et symbol basert på kvalitetsstempel, tilhørighet og oppskrifter. Strikkeoppskriften i Øyer-kofta danner grunnlaget for det som nå er blitt til en blomst/noe organisk/snøkrystall/en attraksjon.

Neste
Neste

En unik samling hus - oppsummert mellom to permer