Å bygge en identiet.

Haugrudbygg AS er en totalentreprenør innen hytteoppføring og andre tømrertjenester i Valdres. De tar alle typer oppdrag innen tømrerfaget, men hyttebygging er deres hovedfelt.

Lole Design ble kontaktet for å levere design og trykksaker til bruk på messe våren 2019. Utgangspunktet var at den nye hytte-serien til Haugrudbygg, Haugrudhytta, skulle synliggjøres. Oppgaven ble dermed å bygge en tydeligere visuell identitet for Haugrudbygg som til nå bare hadde hatt en logo. I tillegg til å lage en egen identitet for hytteserien. Tiden var knapp og det gjaldt å tenke både raskt og praktisk.

Identiteten og trykksakene til Haugrudbygg skal reflektere den kvalitet de opptatt av å levere. Trykk på papir med trestruktur gir et elegant uttrykk og skaper naturlig nysgjerrighet. Original-logoen var en tradisjonell mellomblå. Denne ble justert til en mer sofistikert mørkeblå for å gjøre uttrykket mer modent og subtillt. Det ble lagt til enda en blåtone samt to bruntoner som skulle sørge for et minimum av variasjon. Fargene skal skape assosiasjoner til alle blåtonene du finner i fjellet, på himmelen og i snøen, mens det brune gjenspeiler treverk og skog.

For Haugrudhytta ble det viktig å skape en naturlig link til byggefirmaet. Da hyttene er av veldig moderne karakter ble det viktig å gi hytteserien et design som var noe mer moderne enn den litt gammeldagse logoen til Haugrudbygg som det ikke var aktuelt å gjøre noe med fra kundens ståsted. Resultatet ble en husform lik den til byggefirmaet, men med et lettere, lysere utseende hvor en stor H danner et tydelig ikon til bruk både med og uten navnet tilknyttet. Husene i begge logoer kan også benyttes som ikoner eller grafiske former for å skape variasjoner og assosiasjoner.

Forrige
Forrige

Trelast med karakter

Neste
Neste

Samarbeidsform